Αλέν Αλτίνογλου, με μουσικό πάθος και αρμένικη καταγωγή.

Απριλίου 22, 2015




«Η αλήθεια της μουσικής βρίσκεται στη δόνηση εκείνη που παραμένει στο αυτί, όταν ο τραγουδιστής έχει τελειώσει το τραγούδι και ο οργανοπαίχτης δεν αγγίζει πια τις χορδές» έχει αναφέρει ο ποιητής, φιλόσοφος και καλλιτέχνης Κahlil Gibran.






Γράφει η Ελευθερία Ρίζου


Η συμβολή του Μαέστρου μπορεί να προσφέρει σε αυτή τη δόνηση και διαφορετικά πράγματα;

Γεννημένος στις 9 Οκτωβρίου του 1975 στο Παρίσι από Αρμένιους γονείς και με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη, ο διάσημος διευθυντής συμφωνικής ορχήστρας Αλέν Αλτίνογλου (Alain Altinoglou) αναφέρει για την παράσταση της όπερας Ντον Τζιοβάνι που έχει ανέβει στο Εθνικό Θέατρο της Πράγας υπό την καθοδήγησή του...


«Σε αυτήν την παράσταση κάνω ως μαέστρος μερικά ασυνήθιστα πράγματα. Παίζω ρετσιτατίβο σε φορτεπιάνο, όπως έκανε ο Μότσαρτ. Κάνω ένα είδος αφήγησης με συνοδεία μουσικού οργάνου, που προάγει την αφήγηση. Αυτό μου επιτρέπει να είμαι πιο κοντά στους τραγουδιστές και την ίδια ώρα να παίζω μουσική και να αυτοσχεδιάζω! Απόψε ήταν η τέταρτη παράσταση που δώσαμε και τη διασκέδασα πολύ. Παίζω ένα κομμάτι του Μότσαρτ και ο κόσμος προσπαθεί να καταλάβει ποιο είναι. Μου αρέσει πολύ να κάνω διαφορετικά πράγματα», τονίζει ο Αλέν Αλτινόγλου με σπουδές στο Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris, όπου και δίδαξε ως καθηγητής του φωνητικού συνόλου τάξη για δέκα χρόνια.



Επηρεάστηκε καθοριστικά από τις ρίζες της οικογένειας του. Σπούδασε πιάνο με καθοριστική δασκάλα τη μητέρα του που φαίνεται πως του μετέδωσε και το πάθος για την όπερα..


«Η αρμενική κουλτούρα με επηρέασε και ως προς τον τρόπο ζωής και ως προς τη μουσική –ιδιαίτερα η αρμενική εκκλησιαστική μουσική. Όμως βασικότατο ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι η πρώτη μου δασκάλα στη μουσική ήταν η μητέρα μου και ήδη από πολύ νεαρή ηλικία το πάθος μου ήταν η όπερα», αναφέρει σε συνέντευξή του στην Καθημερινή. 



Εντυπωσιακή και διεθνώς επιτυχημένη η καριέρα που ακολουθεί ως διευθυντής συμφωνικής ορχήστρας:  Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης, Wiener Staatsoper, Λυρική Όπερα του Σικάγου, Teatro Colon του Μπουένος Άιρες, Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, Εθνική Ορχήστρα της Γαλλίας μερικές από τις μεγάλες όπερες του κόσμου που τον φιλοξένησαν. Έχει επίσης εμφανιστεί στα φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, Orange και Aix-en-Provence. 



Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Γενοκτονία των Αρμενίων στις 21 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι κονσέρτο υπό τη στήριξη της Γενικής Αρμενικής Ένωσης Αγαθοεργίας της Γαλλίας θέλοντας να τιμηθεί η μνήμη των 1,5 εκατ. θυμάτων του 1915 από το καθεστώς των Νεότουρκων. Ο ανήσυχος Αλαν.. εμπνεύστηκε τη δημιουργία μιας μουσικής πανδαισίας πλαισιωμένης από Αρμένιους μουσικούς από όλο τον κόσμο. Και η Αρμενική Ορχήστρα του Κόσμου στην οποία συμμετέχουν Αρμένιοι μουσικοί από ΗΠΑ, Νότια Αμερική, Γερμανία, Λίβανο κ.λπ. και φυσικά από τη Γαλλία είναι γεγονός. 




«Αυτό το εγχείρημα για εμένα, έχει τη σημασία του ότι όλοι σε αυτή την ορχήστρα μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για την κλασική μουσική και τις ίδιες πολιτισμικές και πολιτιστικές καταβολές. Αφιερώνω τη βραδιά της 21ης Απριλίου στα ανώνυμα θύματα και τις οικογένειές τους που ακόμα περιμένουν την αναγνώριση της Γενοκτονίας από τη σύγχρονη Τουρκία. Όμως αφιερώνω αυτό το κοντσέρτο και στα εκατομμύρια ανθρώπων που ακόμα χάνουν τη ζωή τους σε όλο τον κόσμο εξαιτίας της εθνικότητάς τους. Ας σταματήσουμε πια αυτό το παρανοϊκό αιματοκύλισμα. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται έως σήμερα».

Μίνι συνέντευξη που είχε δώσει για τη συνεργασία του με τη Φιλαρμονική της Ζυρίχης.

                                        


                                                                        Η μαγεία...



                                        





You Might Also Like

0 σχόλια

Like us on Facebook